یزدفردا " از 15 تا 19 اردیبهشت ثبت نام رسمی و حضوری نامزدها * از 19 تا 24 اردیبهشت بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان و به مدت 5 روز پس از آن رسیدگی به شکایات احتمالی * 30 و 31 اردیبهشت اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور است

تاکنون بیش از هزار نفر به صورت اینترنتی برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که در میان آنها چهره شاخصی دیده نمی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در برنامه نگاه یک سیما دغدغه جدی وزارت کشور را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، عمل به قانون دانست و افزود: با اطمینان کامل می گویم با توجه به آموزش های داده شده به مجریان، انتخابات نمونه ای خواهیم داشت.
وی به بیان تقویم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: از 15 تا 19 اردیبهشت ثبت نام رسمی و حضوری نامزدها از 19 تا 24 اردیبهشت بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان و به مدت 5 روز پس از آن رسیدگی به شکایات احتمالی نامزدها در این شورا 30 و 31 اردیبهشت اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور، اول تا بیستم خردادماه سال جاری زمان تبلیغات نامزدها، بیست و یکم خرداد روز ممنوعیت تبلیغات و روز بیست و دوم نیز روز رای گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
وزیر کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شرایط نام نویسی تغییرات محسوسی نداشته است به افرادی که با مشاهده شرایط ثبت نام خود را واجد شرایط نامزد شدن نمی بینند، توصیه کرد از ثبت نام خودداری کنند.
شش شرط اصلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
محصولی به شش شرط اصلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که در قانون آمده است، اشاره کرد و گفت: در این دوره از انتخابات زن ها هم می توانند ثبت نام کنند اما اینکه آیا واجد شرایط قانونی هستند یا نه بر عهده شورای نگهبان است.
وی شعار اصلی وزارت کشور را در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قانون گرایی، اخلاق مداری و مشارکت حداکثری بیان کرد و افزود: سعی خواهیم کرد این شعار و به ویژه موضوع اخلاق محوری را به وجه غالب در این دوره از انتخابات دنبال کنیم.
امسال 37 هزار میلیارد تومان به مترو اختصاص می یابد
وزیر کشور از اختصاص بودجه37 هزار میلیارد تومانی برای توسعه مترو هشت کلان شهر کشور بعلاوه قم و کرمانشاه در سال 88 خبر داد.
صادق محصولی در برنامه نگاه یک سیما با بیان اینکه دولت نهم اعتبارات خوبی برای بخش حمل و نقل عمومی کشور و رفع ترافیک در شهرهای بزرگ اختصاص داده است گفت: از سال 84 تا پایان سال گذشته11 هزار و100 دستگاه اتوبوس درون شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها افزوده شده است.
وی تعداد اتوبوس های بخش حمل و نقل عمومی درون شهری را 21 هزار دستگاه بیان کرد و افزود: بیش از 50 درصد این تعداد از اتوبوس ها در دولت نهم با یارانه 82 و نیم درصد برای هر اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.
مرزها از اقتدار و امنیت بالایی برخوردار است
وزیر کشور گفت: دشمن درصدد است تا از طریق نفوذ در مرزهای کشور به ما آسیب برساند اما مرزها از امنیت بالایی برخوردار است.
صادق محصولی در برنامه نگاه یک سیما درباره امنیت مرزهای کشور به ویژه مرزهای شرقی با بیان این که دولت نهم بودجه های خوبی برای انسداد مرزها اختصاص داده است افزود: سال گذشته بیش از 103میلیارد تومان و امسال بیش از 125 میلیارد تومان بودجه برای این کار اختصاص یافته که این میزان بودجه برای مرزها در کشور بی سابقه است.
وی گفت: در دولت نهم بیش از 4 برابر دولت هشتم بودجه برای انسداد مرزها اختصاص یافته است و این میزان امنیت مرزهای کشور تاکنون وجود نداشته است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا